Möt Helen – en av våra nöjda patienter

- 3 oktober

Nedan kan du ta del av en av våra patienters berättelse om sin ögonoperation. Som så många andra så ställer Helen sig frågan varför hon inte gjorde detta tidigare, en rätt vanlig reaktion hos våra patienter.

När Alingsåsbon Helen Edbom var 18 år började hennes syn försämras. Runt tio år senare började hon fundera på att genomgå en ögonoperation för att slippa sin närsynhet.

– Jag går upp redan vid fem på vardagarna. Då är det jobbigt att behöva pilla med linser. Jag tröttnade på allt det där, att behöva tänka efter jämt.

Kostnaden var givetvis en faktor som Helen fick ta ställning till. En ögonoperation är inte gratis. Men jämfört med hennes månatliga utgifter för linser kom hon fram till att en ögonoperation inte var särskilt dyrt – i längden.

– Det känns bättre att betala till banken varje månad än att betala för nya linser hela tiden. Operationskostnaden är ju faktiskt inte särskilt stor om man slår ut det på ett antal år. För mig kommer det bara ta 6 år – sen har jag tjänat in kostnaden för operationen.

Helen valde Capio Medocular som klinik efter att hon hade kikat runt bland olika alternativ på nätet. Ett telefonsamtal senare hade hon bestämt sig. Idag är hon mer än nöjd mitt sitt val att operera bort sitt synfel.

– Jag förstår inte varför jag inte gjort detta mycket tidigare. Det är så smidigt och skönt att vakna upp på morgonen och se bra från början, utan att behöva pilla med glasögon och linser. Det är så praktiskt när man har småbarn.

  
Jeanette är marknadsansvarig på Capio Medocular. Har arbetat med marknadsföring av sjukvård i drygt 30 år. Jobbade tidigare med ögonkirurgiska produkter på Pharmacia och sedan som marknadschef på ett Elisabeth Sjukhuset. Uppskattar skogen, naturen och att läsa och resa.

Kommentera detta inlägg