Stort intresse för att operera ögonen hos Göteborgs marknadsförare

- 9 september

 

Tidig morgon på Svenska mässan i Göteborg serveras Guldfrukost för deltagare på MiG’s Konvent Framtid. Stora och små företag har samlats för att ställa ut i montrar och visa sina produkter och tjänster. Capio Medocular är på plats för att mäta synfel och informera om olika synfel och metoder för att på kirurgisk väg bli glasögonfri. På plats var, förutom jag själv (i mitten på bilden) -  Gitte Ådahl och  Thomas Frisk.

Det hålls intressanta och roliga föredrag i föreläsningssalen. Då är det nästan tomt ute hos oss i mässhallen – men i pausen, i pausen får vi jobba. Volymen i mässhallen ökar och folket väller ut för att ta kaffe och mingla. Vi har mätt upp synfelet på ett antal besökare och delat ut visitkort. Vi svarar på frågor och det känns bra att kunna dela med sig av dels sin professionella kunskap och erfarenhet i området och dels erfarenheten av att själv ha genomgått behandling. Gitte är en 45+:are som bytt linser för sin ålderssynthet och jag har blivit laserbehandlad för min närsynthet. Thomas, vår sprillans nyanställda optiker funderar om det inte snart är dags för honom också.

En del av våra besökare kommer vi att träffa igen vid den större undersökningen som görs inför synfelskirurgi och ett antal av dessa kommer att gå vidare till ett nytt liv – ett liv utan glasögon och linser.

Gästbloggat av:  Carla Rydberg leg optiker

  
Jeanette är marknadsansvarig på Capio Medocular. Har arbetat med marknadsföring av sjukvård i drygt 30 år. Jobbade tidigare med ögonkirurgiska produkter på Pharmacia och sedan som marknadschef på ett Elisabeth Sjukhuset. Uppskattar skogen, naturen och att läsa och resa.

Kommentera detta inlägg